Dietary Carbohydrate and Diverse Health Outcomes: Umbrella Review of 30 Systematic Reviews and Meta-Analyses of 281 Observational Studies

医学 观察研究 优势比 荟萃分析 系统回顾 危险系数 置信区间 内科学 梅德林 生物信息学 生物 生物化学
作者
Yashu Liu,Qi-Jun Wu,Jia-Le Lv,Yuting Jiang,Hui Sun,Xia Yang,Qing Chang,Yuhong Zhao
出处
期刊:Frontiers in Nutrition [Frontiers Media]
卷期号:8 被引量:8
标识
DOI:10.3389/fnut.2021.670411
摘要

Background and Aims: The associations between dietary carbohydrate and diverse health outcomes remain controversial and confusing. To summarize the existing evidence of the association between dietary carbohydrate intake and diverse health outcomes and to evaluate the credibility of these sources of evidence. We performed this umbrella review of evidence from meta-analyses of observational studies. Methods: PubMed, Embase, Web of Science databases, and manual screening of references up to July 2020 were searched. Systematic reviews with meta-analyses of observational studies in humans investigating the association between dietary carbohydrate intake and multiple health outcomes were identified. We assessed the evidence levels by using summary effect sizes, 95% prediction intervals, between-study heterogeneity, evidence of small-study effects, and evidence of excess significance bias for each meta-analysis. Results: We included 43 meta-analyses of observational research studies with 23 health outcomes, including cancer ( n = 26), mortality ( n = 4), metabolic diseases ( n = 4), digestive system outcomes ( n = 3), and other outcomes [coronary heart disease ( n = 2), stroke ( n = 1), Parkinson's disease ( n = 1), and bone fracture ( n = 2)]. This umbrella review summarized 281 individual studies with 13,164,365 participants. Highly suggestive evidence of an association between dietary carbohydrate intake and metabolic syndrome was observed with adjusted summary odds ratio of 1.25 [95% confidence interval (CI) 1.15–1.37]. The suggestive evidences were observed in associations of carbohydrate consumption with esophageal adenocarcinoma (0.57, 95% CI = 0.42–0.78) and all-cause mortality (adjusted summary hazard ratio 1.19, 95% CI = 1.09–1.30). Conclusions: Despite the fact that numerous systematic reviews and meta-analyses have explored the relationship between carbohydrate intake and diverse health outcomes, there is no convincing evidence of a clear role of carbohydrate intake. However, there is highly suggestive evidence suggested carbohydrate intake is associated with high risk of metabolic syndrome, suggestive evidence found its association with increased risk of all-cause mortality and decreased risk of esophageal adenocarcinoma. Systematic Review Registration: CRD42020197424.

科研通智能强力驱动
Strongly Powered by AbleSci AI
科研通是完全免费的文献互助平台,具备全网最快的应助速度,最高的求助完成率。 对每一个文献求助,科研通都将尽心尽力,给求助人一个满意的交代。
实时播报
Augustines发布了新的文献求助10
刚刚
liu完成签到,获得积分10
刚刚
刚刚
1秒前
1秒前
XJL完成签到,获得积分10
1秒前
1秒前
1秒前
2秒前
2秒前
3秒前
3秒前
3秒前
鸡蛋包土豆儿完成签到,获得积分10
3秒前
一对二发布了新的文献求助10
3秒前
积极迎海完成签到,获得积分10
3秒前
4秒前
weijian完成签到,获得积分10
4秒前
ww完成签到,获得积分10
4秒前
合伙发布了新的文献求助10
4秒前
cccc完成签到,获得积分10
4秒前
小鱼哈哈发布了新的文献求助10
5秒前
魏骜琦发布了新的文献求助10
5秒前
lsh发布了新的文献求助10
6秒前
奋斗朋友发布了新的文献求助10
6秒前
6秒前
曹小妍完成签到,获得积分10
6秒前
sxy完成签到,获得积分20
6秒前
6秒前
大王叫我来巡山完成签到,获得积分10
6秒前
机智初夏发布了新的文献求助10
6秒前
小蘑菇应助风信子deon01采纳,获得10
7秒前
三分之一星辰完成签到 ,获得积分10
7秒前
cbbb完成签到,获得积分10
7秒前
bubble嘞发布了新的文献求助10
7秒前
百宝发布了新的文献求助10
7秒前
Akim应助cxf采纳,获得10
7秒前
7秒前
8秒前
vv发布了新的文献求助10
8秒前
高分求助中
Signals, Systems, and Signal Processing 610
Fundamentals of Pharmaceutical and Biologics Regulations: A Global Perspective, Second Edition 600
久松真一著作集〈第5巻〉禅と芸術 500
Fundamentals of Modern Mathematics: A Practical Review (Dover Books on Mathematics) 500
Cold War Transcended: Australia's China Policy, 1949-1990 470
Cybercrime: The Transformation of Crime in the Information Age, 2nd Edition 400
Moore's Clinically Oriented Anatomy 10th Edition 400
热门求助领域 (近24小时)
化学 材料科学 医学 生物 纳米技术 工程类 有机化学 化学工程 生物化学 计算机科学 物理 内科学 复合材料 催化作用 物理化学 光电子学 电极 细胞生物学 基因 无机化学
热门帖子
关注 科研通微信公众号,转发送积分 6616224
求助须知:如何正确求助?哪些是违规求助? 8380810
关于积分的说明 17929178
捐赠科研通 5784747
什么是DOI,文献DOI怎么找? 2959508
邀请新用户注册赠送积分活动 1934716
关于科研通互助平台的介绍 1838740