Coffee and tea consumption and mortality from all causes, cardiovascular disease and cancer: a pooled analysis of prospective studies from the Asia Cohort Consortium

医学 队列研究 危险系数 队列 内科学 前瞻性队列研究 置信区间 人口 相对风险 流行病学 优势比 比例危险模型 人口学 合并分析 低风险 环境卫生 癌症 入射(几何) 风险因素 疾病 荟萃分析 混淆
作者
Sangah Shin,Jung Eun Lee,Erikka Loftfield,Xiao-Ou Shu,Sarah Krull Abe,Shafiur Rahman,Eiko Saito,Rashedul Islam,Shoichiro Tsugane,Norie Sawada,Ichiro Tsuji,Seiki Kanemura,Yumi Sugawara,Yasutake Tomata,Atsuko Sadakane,Kotaro Ozasa,Isao Oze,Hidemi Ito,Myung-Hee Shin,Yoon-Ok Ahn,Sue K. Park,Aesun Shin,Yong-Bing Xiang,Hui Cai,Woon-Puay Koh,Jian-Min Yuan,Keun-Young Yoo,Kee Seng Chia,Paolo Boffetta,Habibul Ahsan,Wei Zheng,Manami Inoue,Daehee Kang,John D. Potter,Keitaro Matsuo,You-Lin Qiao,Nathaniel Rothman,Rashmi Sinha
出处
期刊:International Journal of Epidemiology [Oxford University Press]
卷期号:51 (2): 626-640 被引量:4
标识
DOI:10.1093/ije/dyab161
摘要

Accumulating evidence suggests that consuming coffee may lower the risk of death, but evidence regarding tea consumption in Asians is limited. We examined the association between coffee and tea consumption and mortality in Asian populations.We used data from 12 prospective cohort studies including 248 050 men and 280 454 women from the Asia Cohort Consortium conducted in China, Japan, Korea and Singapore. We estimated the study-specific association of coffee, green tea and black tea consumption with mortality using Cox proportional-hazards regression models and the pooled study-specific hazard ratios (HRs) using a random-effects model.In total, 94 744 deaths were identified during the follow-up, which ranged from an average of 6.5 to 22.7 years. Compared with coffee non-drinkers, men and women who drank at least five cups of coffee per day had a 24% [95% confidence interval (CI) 17%, 29%] and a 28% (95% CI 19%, 37%) lower risk of all-cause mortality, respectively. Similarly, we found inverse associations for coffee consumption with cardiovascular disease (CVD)-specific and cancer-specific mortality among both men and women. Green tea consumption was associated with lower risk of mortality from all causes, CVD and other causes but not from cancer. The association of drinking green tea with CVD-specific mortality was particularly strong, with HRs (95% CIs) of 0.79 (0.68, 0.91) for men and 0.78 (0.68, 0.90) for women who drank at least five cups per day of green tea compared with non-drinkers. The association between black tea consumption and mortality was weak, with no clear trends noted across the categories of consumption.In Asian populations, coffee consumption is associated with a lower risk of death overall and with lower risks of death from CVD and cancer. Green tea consumption is associated with lower risks of death from all causes and CVD.
最长约 10秒,即可获得该文献文件

科研通智能强力驱动
Strongly Powered by AbleSci AI
科研通是完全免费的文献互助平台,具备全网最快的应助速度,最高的求助完成率。 对每一个文献求助,科研通都将尽心尽力,给求助人一个满意的交代。
实时播报
虚心柠檬发布了新的文献求助10
1秒前
1秒前
oui发布了新的文献求助10
1秒前
源晓现完成签到,获得积分20
2秒前
000完成签到,获得积分20
2秒前
罗先生发布了新的文献求助10
3秒前
4秒前
boxi完成签到,获得积分10
4秒前
4秒前
南宫清涟发布了新的文献求助20
4秒前
feishxixi发布了新的文献求助10
5秒前
6秒前
6秒前
酷波er应助嗯哼哈哈采纳,获得30
7秒前
8秒前
刘师兄吧完成签到,获得积分10
8秒前
8秒前
柱zzz完成签到,获得积分10
9秒前
英姑应助钱小豪采纳,获得10
9秒前
PMP完成签到,获得积分10
9秒前
9秒前
Solar energy发布了新的文献求助10
10秒前
混世魔王发布了新的文献求助10
10秒前
包钰韬完成签到,获得积分10
10秒前
时间尘埃发布了新的文献求助10
10秒前
阿拉斯嘉完成签到,获得积分10
10秒前
10秒前
不是过客完成签到,获得积分10
11秒前
晚风发布了新的文献求助10
11秒前
宇宙无敌暴龙战士完成签到 ,获得积分10
12秒前
SolitarySnow发布了新的文献求助10
12秒前
12秒前
斯文败类应助cwzjy0457采纳,获得10
13秒前
大气大侠发布了新的文献求助10
13秒前
feishxixi完成签到,获得积分10
13秒前
13秒前
江柚白发布了新的文献求助20
14秒前
ch发布了新的文献求助10
14秒前
干净雨安发布了新的文献求助10
15秒前
华仔应助jiang采纳,获得10
15秒前
高分求助中
Markov Chain Monte Carlo 10000
(应助此贴封号)【重要!!请各用户(尤其是新用户)详细阅读】【科研通的精品贴汇总】 10000
Common Foundations of American and East Asian Modernisation: From Alexander Hamilton to Junichero Koizumi 2000
Advanced Weaponeering Fourth Edition, Volume 2 1000
Weaponeering: An Introduction Fourth Edition, Volume 1 1000
Curating Socialism: A Handbook of International Art Exhibitions 1947-1989 750
悉尼大学博士学位论文,题目:Modelling and testing of one-sided stitched laminated composites. 作者:Kristopher P. Plain 700
热门求助领域 (近24小时)
化学 材料科学 医学 生物 纳米技术 工程类 有机化学 化学工程 生物化学 计算机科学 内科学 物理 复合材料 催化作用 细胞生物学 无机化学 光电子学 物理化学 电极 基因
热门帖子
关注 科研通微信公众号,转发送积分 7532606
求助须知:如何正确求助?哪些是违规求助? 9118125
关于积分的说明 19477667
捐赠科研通 7132621
什么是DOI,文献DOI怎么找? 3256613
关于科研通互助平台的介绍 2424246
邀请新用户注册赠送积分活动 2244466