Arthroscopic rotator cuff repair with biologically enhanced patch augmentation

医学 肩袖 外科 肘部 富血小板血浆 眼泪 关节置换术 内科学 血小板
作者
Daniel P. Berthold,Patrick Garvin,Michael R. Mancini,Colin L. Uyeki,Matthew R. LeVasseur,Augustus D. Mazzocca,Andreas Voß
出处
期刊:Operative Orthopadie Und Traumatologie [Springer Nature]
卷期号:34 (1): 4-12 被引量:15
标识
DOI:10.1007/s00064-021-00754-3
摘要

The purpose of this guide is to illustrate an arthroscopic rotator cuff repair (RCR) with two techniques for biologically enhanced patch augmentation.Massive rotator cuff tears (> 5 cm) and revision RCR.Active joint or systemic infection; severe fatty muscle atrophy; severe glenohumeral arthropathy; American Society of Anesthesiologists Physical Status (ASA PS) IV.Dermal allograft patch augmented with concentrated bone marrow aspirate (cBMA), platelet-rich plasma (PRP) and platelet-poor plasma (PPP); or Regeneten patch augmented with bursa, PRP, PPP, and autologous thrombin.A 30° abduction sling for 6 weeks; unrestricted active-assisted external rotation and forward elevation after 12 weeks; focus on restoration of scapular stability and strength.A total of 22 patients received revision massive RCR using a dermal allograft patch enhanced with cBMA and PRP with a mean follow-up of 2.5 years (1.0-5.8 years). There was a significant improvement in the preoperative Simple Shoulder Test (SST). There was also a trend towards improved pain and American Shoulder and Elbow Surgeons (ASES) Shoulder Score. In this cohort, 45% reached the minimal clinically important difference (MCID), 41% achieved substantial clinical benefit (SCB), and 32% had a patient-acceptable symptomatic state (PASS) for the ASES score. Preliminary data using the Regeneten patch technique with bursa, PRP, PPP, and autologous thrombin was prospectively collected in five patients between 05/2020 and 03/2021 at the author's institution. Mean follow-up was 6.5 ± 1.3 (6-8 months). There was an improvement from preop to postop in pain, ASES, SANE, Constant-Murley (CM) score and active range of motion.OPERATIONSZIEL: Ziel dieser Arbeit ist die Darstellung einer arthroskopischen Rekonstruktion der Rotatorenmanschette (RCR) mit 2 Techniken zur biologisch unterstützten Patchaugmentation.Massive Rotatorenmanschettenrupturen (> 5 cm) und Revisions-RCR.Aktive Gelenkinfektionen oder systemische Infektion; erhebliche Muskelatrophie, schwere glenohumerale Arthropathie, ASA IV (American Society of Anesthesiologists).Dermales Allotransplantatpatch, augmentiert mit konzentriertem Knochenmarkaspirat (cBMA), plättchenreichem Plasma (PRP) und plättchenarmem Plasma (PPP), oder mit Bursa, PRP, PPP und autologem Thrombin angereichertes Regenetenpatch.30°-Abduktionsschlinge für 6 Wochen, uneingeschränkte aktive assistierte Außenrotation und Vorwärtshebung 12 Wochen nach der Operation, Wiederherstellung der Stabilität und Kraft des Schulterblatts während der Rehabilitationsphase.Bei 22 Patienten wurde unter Verwendung eines mit cBMA und PRP augmentierten dermalen Allotransplantatpflasters eine massive Revisions-RCR durchgeführt. Das Follow-Up betrug 2,5 Jahre (Range 1,0–5,8 Jahre). Der präoperative SST („simple shoulder test“) zeigte postoperativ eine signifikante Verbesserung. Es bestand auch ein Trend zu einer Verringerung der Schmerzen und einer Verbesserung des ASES(American Shoulder and Elbow Surgeons)-Schulter-Score. In dieser Kohorte erreichten 45 % den minimalen klinisch relevanten Unterschied (MCID), 41 % einen erheblichen klinischen Nutzen (SCB) und 32 % einen für den Patienten akzeptablen symptomatischen Zustand (PASS) für den ASES-Score. Vorläufige Daten zur Verwendung der Regeneten-Patch-Technik mit Bursa, PRP, PPP und autologem Thrombin wurden prospektiv bei 5 Patienten zwischen 05/2020 und 03/2021 in der Klinik des Autors erhoben. Die mittlere Nachbeobachtungszeit betrug 6,5 ± 1,3 (6–8 Monate). Im Vergleich zum präoperativen Zustand kam es postinterventionell zu einer Verbesserung der Schmerzen, der ASES-, SANE- und CM(Constant-Murley)-Scores sowie des aktiven Bewegungsumfangs.

科研通智能强力驱动
Strongly Powered by AbleSci AI
科研通是完全免费的文献互助平台,具备全网最快的应助速度,最高的求助完成率。 对每一个文献求助,科研通都将尽心尽力,给求助人一个满意的交代。
实时播报
名字完成签到,获得积分10
刚刚
完美世界应助脑壳疼采纳,获得10
1秒前
Asterisk发布了新的文献求助10
1秒前
打工肥仔应助icy采纳,获得10
2秒前
lee完成签到 ,获得积分10
2秒前
在水一方应助shen采纳,获得20
2秒前
2秒前
3秒前
完美世界应助开放鹤轩采纳,获得10
3秒前
4秒前
木子发布了新的文献求助10
4秒前
haomozc发布了新的文献求助10
4秒前
Ortho Wang发布了新的文献求助10
4秒前
甜美摇伽发布了新的文献求助10
5秒前
黄羡安发布了新的文献求助10
5秒前
drleslie完成签到 ,获得积分10
5秒前
HH发布了新的文献求助20
6秒前
nsdcdcbdv发布了新的文献求助10
6秒前
6秒前
6秒前
7秒前
7秒前
CodeCraft应助科研通管家采纳,获得10
7秒前
7秒前
搜集达人应助科研通管家采纳,获得10
7秒前
7秒前
Twonej应助科研通管家采纳,获得30
7秒前
7秒前
ding应助科研通管家采纳,获得30
7秒前
我是老大应助科研通管家采纳,获得10
7秒前
英姑应助科研通管家采纳,获得10
7秒前
菠萝吹雪完成签到,获得积分10
7秒前
7秒前
慕青应助科研通管家采纳,获得10
7秒前
CodeCraft应助科研通管家采纳,获得10
7秒前
CodeCraft应助科研通管家采纳,获得10
8秒前
烟花应助科研通管家采纳,获得10
8秒前
思源应助科研通管家采纳,获得10
8秒前
桐桐应助科研通管家采纳,获得10
8秒前
8秒前
高分求助中
(应助此贴封号)【重要!!请各用户(尤其是新用户)详细阅读】【科研通的精品贴汇总】 10000
Relation between chemical structure and local anesthetic action: tertiary alkylamine derivatives of diphenylhydantoin 1000
Signals, Systems, and Signal Processing 610
Discrete-Time Signals and Systems 610
Principles of town planning : translating concepts to applications 500
Iron‐Sulfur Clusters: Biogenesis and Biochemistry 400
Healable Polymer Systems: Fundamentals, Synthesis and Applications 400
热门求助领域 (近24小时)
化学 材料科学 医学 生物 工程类 纳米技术 有机化学 物理 生物化学 化学工程 计算机科学 复合材料 内科学 催化作用 光电子学 物理化学 电极 冶金 遗传学 细胞生物学
热门帖子
关注 科研通微信公众号,转发送积分 6070598
求助须知:如何正确求助?哪些是违规求助? 7902333
关于积分的说明 16337617
捐赠科研通 5211351
什么是DOI,文献DOI怎么找? 2787317
邀请新用户注册赠送积分活动 1770059
关于科研通互助平台的介绍 1648083