Whole-grain intake may reduce the risk of ischemic heart disease death in postmenopausal women: the Iowa Women's Health Study

医学 全谷物 疾病 相对风险 膳食纤维 环境卫生 人口学 生理学 内科学 置信区间 食品科学 社会学 化学
作者
David R. Jacobs,Katie A. Meyer,Lawrence H. Kushi,Aaron R. Folsom
出处
期刊:The American Journal of Clinical Nutrition [Elsevier BV]
卷期号:68 (2): 248-257 被引量:649
标识
DOI:10.1093/ajcn/68.2.248
摘要

A recent review of epidemiologic literature found consistently reduced cancer and heart disease rates in persons with high compared with low whole-grain intakes. We hypothesized that whole-grain intake was associated with a reduced risk of ischemic heart disease (IHD) death. We studied 34492 postmenopausal women aged 55-69 y and free of IHD at baseline in1986. There were 438 IHD deaths between baseline and 1995. Usual dietary intake was determined with use of a 127-item food-frequency questionnaire. Whole-grain intake in median servings/d was 0.2, 0.9, 1.2, 1.9, and 3.2 for quintiles of intake. The unadjusted rate of IHD death was 2.0/1 X 103 person-years in quintile 1 and was 1.7, 1.2, 1.0, and 1.4 IHD deaths/1 X 103 person-years in succeeding quintiles (P for trend < 0.001). Adjusted for demographic, physiologic, behavioral, and dietary variables, relative hazards were 1.0, 0.96, 0.71, 0.64, and 0.70 in ascending quintiles (P for trend = 0.02). The lower risk with higher whole-grain intake was not explainedby intake of fiber or several other constituents of whole grains. A clear inverse association between whole-grain intake and risk of IHD death existed. A causal association is plausible because whole-grain foods contain many phytochemicals, including fiber and antioxidants, that may reduce chronic disease risk. Whole-grain intake should be studied further for its potentialto prevent IHD and cancer. Am J Clin Nutr 1998;68:248–57.

科研通智能强力驱动
Strongly Powered by AbleSci AI
科研通是完全免费的文献互助平台,具备全网最快的应助速度,最高的求助完成率。 对每一个文献求助,科研通都将尽心尽力,给求助人一个满意的交代。
实时播报
vvvv完成签到,获得积分10
刚刚
2秒前
2秒前
3秒前
Ma发布了新的文献求助30
3秒前
嗯哦吧啦发布了新的文献求助10
4秒前
4秒前
wanci应助magicQAQ采纳,获得10
4秒前
sober发布了新的文献求助10
5秒前
科研通AI6.4应助OnlyHarbour采纳,获得10
8秒前
落寞砖家应助冷傲的荧荧采纳,获得10
8秒前
8秒前
8秒前
高进辉完成签到,获得积分10
8秒前
搜集达人应助暖杨羊采纳,获得10
8秒前
昵称发布了新的文献求助10
8秒前
冷静香菇发布了新的文献求助10
10秒前
DJM应助查重采纳,获得10
11秒前
香蕉觅云应助怡然雁风采纳,获得10
13秒前
科研通AI6.2应助OnlyHarbour采纳,获得10
14秒前
西西完成签到,获得积分10
15秒前
luoyan应助pu采纳,获得10
15秒前
15秒前
我是老大应助羞涩的冰夏采纳,获得10
16秒前
18秒前
打打应助无脑采纳,获得10
19秒前
19秒前
20秒前
21秒前
SciGPT应助虚心牛排采纳,获得30
22秒前
honphyjiang发布了新的文献求助20
22秒前
24秒前
25秒前
26秒前
lzq发布了新的文献求助10
26秒前
26秒前
26秒前
26秒前
香蕉觅云应助科研通管家采纳,获得10
26秒前
vc应助科研通管家采纳,获得10
27秒前
高分求助中
Adhesion Science: Principles & Practice 1234
Signals, Systems, and Signal Processing 610
Fundamentals of Pharmaceutical and Biologics Regulations: A Global Perspective, Second Edition 600
Testimonial Injustice and Trust 510
久松真一著作集〈第5巻〉禅と芸術 500
Cold War Transcended: Australia's China Policy, 1949-1990 470
Cybercrime: The Transformation of Crime in the Information Age, 2nd Edition 400
热门求助领域 (近24小时)
化学 材料科学 医学 生物 纳米技术 工程类 有机化学 化学工程 生物化学 计算机科学 物理 内科学 复合材料 催化作用 物理化学 光电子学 电极 细胞生物学 基因 无机化学
热门帖子
关注 科研通微信公众号,转发送积分 6625014
求助须知:如何正确求助?哪些是违规求助? 8387460
关于积分的说明 17943336
捐赠科研通 5799848
什么是DOI,文献DOI怎么找? 2962433
邀请新用户注册赠送积分活动 1937684
关于科研通互助平台的介绍 1845583