体温过低
医学
围手术期
指南
麻醉
急诊医学
重症监护医学
病理
作者
P. GABRIEL,Jan Höcker,Markus Steinfath,Kevin R Kutschick,Jana Lubinska,E. Horn
出处
期刊:DOAJ: Directory of Open Access Journals - DOAJ
日期:2019-01-01
卷期号:17: Doc07-Doc07
被引量:14
摘要
Patients undergoing elective surgery are at risk for inadvertent postoperative hypothermia, defined as a core body temperature below 36°C. This study was conducted to investigate the acceptance of the recommendations of the German S3 Guideline, in particular with respect to the concept of pre-warming and sublingual temperature measurement. The main focus was to gather data concerning the postoperative core temperature and the frequency of perioperative hypothermia in patients receiving a pre-warming regime and those without. The study team investigated the local concept and measures employed to avoid inadvertent perioperative hypothermia with respect to defined outcome parameters following a specific protocol. In summary, the study hospitals vary greatly in their perioperative processes to prevent postoperative hypothermia. However, each hospital has a strategy to prevent hypothermia and was more or less successful in keeping its patients normothermic during the perioperative process. Our data could not demonstrate major differences between hospitals in the implementation strategy to prevent perioperative hypothermia in regard to the hospital size. The results of our study suggest a wide-spread acceptance, as no postoperative hypothermia was detected in a cohort of 431 patients.Die 2014 publizierte AWMF S3-Leitlinie „Vermeidung von perioperativer Hypothermie“ beinhaltet verschiedene Empfehlungen und Maßnahmen, die die Inzidenz perioperativer Hypothermie (Abfall der Körperkerntemperatur unter 36°C) deutlich senken können. Ziel der vorliegenden Studie war, die tatsächliche Umsetzung dieser Empfehlungen in der klinischen Praxis zu evaluieren. Im Detail wurde untersucht, ob die Patienten präoperativ und intraoperativ gewärmt wurden und ob Temperatur-Messungen erfolgten. Der postoperative Verlauf der Körperkerntemperatur und die Häufigkeit perioperativer Hypothermien wurden bei vorgewärmten versus nicht-vorgewärmten Patienten verglichen. Zusammenfassend zeigte sich ein hohes Maß an Variationen bezüglich der durchgeführten perioperativen wärmeerhaltenden Maßnahmen. Dennoch erwies sich in den untersuchten Krankenhäusern die jeweilige Strategie zur Verhinderung der perioperativen Hypothermie als mehr oder weniger erfolgreich. Unsere Daten zeigten keine wesentlichen Unterschiede bezüglich der Umsetzungsrate bezogen auf die Krankenhausgröße. Somit legen unsere Ergebnisse nahe, dass eine weitverbreitete Akzeptanz der S3-Leitlinie vorliegt, da bei 431 untersuchten Patienten in 26 Krankenhäusern in Schleswig-Holstein keine Hypothermie auftrat.
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